‘Hé Willy, gooit er nog eens wat nacho’s in!’

Een aantal jaar geleden ben ik op vakantie geweest naar Curaçao en daar heb ik Tim Klomp Bueters ontmoet, de eigenaar van ‘WISH Outdoor’ in Beek en Donk. Hij daagde me uit om een foodconcept te bedenken voor op het vip-deck op WISH Outdoor 2013. Toen heb ik de WISH Market bedacht, een marktuitstraling met kleine tapas gerechtjes om te delen. Ik was meteen verliefd op de festivalwereld. Tijdens het festival hing ik over de reling en dacht ik ‘What the F*ck! Wat doen al die mensen daar?!’ Krioelende mensen op zoek naar eten, ik wil daar tussen staan! Maar alles was er al, van sprinkhanen en Aziatisch, tot hamburgers en friet. Een paar weken later zat mijn beste vriend aan de bar bij eXpress-Zo (mijn eerste horecazaak) en riep hij richting de keuken: ‘Hé Willy, gooit er nog eens wat nacho’s in!’

Toen had ik het! Ik ga een ronde sombrero bouwen van waaruit we nacho’s verkopen, zodat ze me niet weg kunnen stoppen in een hoekje en zodat ik altijd midden op het veld zou staan. Ik wil nacho’s verkopen en ik wil dat op alle festivals in Nederland en België!

Stap één was om mijn compagnon, Bart Theuws, te overtuigen. Dit bleek geen probleem te zijn. Stap twee, mijn idee voorleggen aan Tim. Ook dit bleek geen probleem, hij was meteen enthousiast. Dus, een jaar later stond er een sombrero van Willy Nacho op WISH. Zo snel kan het gaan. Tegelijkertijd waren Bart en ik bezig met het opstarten van ‘Bij de Neut’, een megarestaurant met een uit de hand gelopen speeltuin. Hierdoor kwam Willy Nacho even op een laag pitje te staan. Een jaar lang dus ook niet veel gedaan met betrekking tot festivals. Het jaar erop wilde ik doorpakken want ik wist dat we iets unieks in handen hadden. Ik heb mezelf toen ook verdiept in de festivalwereld en veel mensen leren kennen, waaronder Jasmijn Gaemers en van haar mocht ik de sombrero op Intents Festival neerzetten. Maar toen had ik een probleem, want ik had een dubbele boeking staan. Dus ja, dan maak ik maar een caravan, de eerste Willy Nacho caravan. Na Intents kwam Pukkelpop en toen is het voor Willy Nacho allemaal echt begonnen! Stap voor stap stonden we op steeds leukere en grotere festivals.

In 2015 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik op Roger & Roger afgestapt om eigen chips te laten produceren. Na een aantal gesprekken ontstonden daadwerkelijk de eerste Willy Nacho chips, een mijlpaal! Daardoor kwam ik ook in contact met Eric Houbraken van de Verspillingsfabriek en niet lang daarna ontstond ook de Willy Nacho Classic Salsa. Ik ben erg trots op deze samenwerking. Ik houd van een duurzaam en eerlijk product en dat hebben we met de Verspillingsfabriek kunnen verwezenlijken.

Willy Nacho staat op een 150-tal festivals in Nederland, België en Duitsland en heeft ondertussen twee sombrero’s, drie caravans, een bakfiets en een vijftal containers. De volgende stappen zijn om de horeca en retail wereld te veroveren. Iedereen moet altijd en overal Willy Nacho kunnen eten!

Adios amigos!

‘Hé Willy, gooit er nog eens wat nacho’s in!’

Een aantal jaar geleden ben ik op vakantie geweest naar Curaçao en daar heb ik Tim Klomp Bueters ontmoet, de eigenaar van ‘WISH Outdoor’ in Beek en Donk. Hij daagde me uit om een foodconcept te bedenken voor op het vip-deck op WISH Outdoor 2013. Toen heb ik de WISH Market bedacht, een marktuitstraling met kleine tapas gerechtjes om te delen. Ik was meteen verliefd op de festivalwereld. Tijdens het festival hing ik over de reling en dacht ik ‘What the F*ck! Wat doen al die mensen daar?!’ Krioelende mensen op zoek naar eten, ik wil daar tussen staan! Maar alles was er al, van sprinkhanen en Aziatisch, tot hamburgers en friet. Een paar weken later zat mijn beste vriend aan de bar bij eXpress-Zo (mijn eerste horecazaak) en riep hij richting de keuken: ‘Hé Willy, gooit er nog eens wat nacho’s in!’

Toen had ik het! Ik ga een ronde sombrero bouwen van waaruit we nacho’s verkopen, zodat ze me niet weg kunnen stoppen in een hoekje en zodat ik altijd midden op het veld zou staan. Ik wil nacho’s verkopen en ik wil dat op alle festivals in Nederland en België!

Stap één was om mijn compagnon, Bart Theuws, te overtuigen. Dit bleek geen probleem te zijn. Stap twee, mijn idee voorleggen aan Tim. Ook dit bleek geen probleem, hij was meteen enthousiast. Dus, een jaar later stond er een sombrero van Willy Nacho op WISH. Zo snel kan het gaan. Tegelijkertijd waren Bart en ik bezig met het opstarten van ‘Bij de Neut’, een megarestaurant met een uit de hand gelopen speeltuin. Hierdoor kwam Willy Nacho even op een laag pitje te staan. Een jaar lang dus ook niet veel gedaan met betrekking tot festivals. Het jaar erop wilde ik doorpakken want ik wist dat we iets unieks in handen hadden. Ik heb mezelf toen ook verdiept in de festivalwereld en veel mensen leren kennen, waaronder Jasmijn Gaemers en van haar mocht ik de sombrero op Intents Festival neerzetten. Maar toen had ik een probleem, want ik had een dubbele boeking staan. Dus ja, dan maak ik maar een caravan, de eerste Willy Nacho caravan. Na Intents kwam Pukkelpop en toen is het voor Willy Nacho allemaal echt begonnen! Stap voor stap stonden we op steeds leukere en grotere festivals.

In 2015 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik op Roger & Roger afgestapt om eigen chips te laten produceren. Na een aantal gesprekken ontstonden daadwerkelijk de eerste Willy Nacho chips, een mijlpaal! Daardoor kwam ik ook in contact met Eric Houbraken van de Verspillingsfabriek en niet lang daarna ontstond ook de Willy Nacho Classic Salsa. Ik ben erg trots op deze samenwerking. Ik houd van een duurzaam en eerlijk product en dat hebben we met de Verspillingsfabriek kunnen verwezenlijken.

Willy Nacho staat op een 150-tal festivals in Nederland, België en Duitsland en heeft ondertussen twee sombrero’s, drie caravans, een bakfiets en een vijftal containers. De volgende stappen zijn om de horeca en retail wereld te veroveren. Iedereen moet altijd en overal Willy Nacho kunnen eten!

Adios amigos!